Wednesday, May 18, 2011

hmmmmm



Assalam, semenjak 2 menjak ni, keadaan saya yang agak sibuk membuatkan masa untuk train ayam agak terhad... sekarang ni, keadaan reban yang berkapasiti 62 bilik dah penuh... anak2 ayam pun dah banyak... tak cukup reban dibuatnya.. semua dok berhimpit2.. kasihan..pening nak mencampur baka, jantan pembaka ade dalam 20 ekor, semuanya dari baka terpilih yang berlainan... induk2 adela lebih kurang 40 ekor skang ni... asyik beli induk punya pasal.... yang terbaru, beli jantan pembaka sekor dari rakan... hmmm,,,, sekarang ni, memulakan projek untuk tahun depan iaitu ayam kaler kuning plak... ara separuh, kuning separuh... jantan pembaka warna kuning pon dah ade dalam 4-5 ekor... anak2 warna kuning pon dah banyak yang disimpan untuk jadi pelapis.... tapi tak tahu la menjadi ke tidak perancangan tahun depan.... kita merancang, Tuhan yang menentukan... bagi sesapa yang ingin beli anak2 ayam, bolehla singgah kereban saya, anak2 a, b sedia untuk dilepaskan dengan harga yang murah2.... saya nak cuba kurangkan ayam2 yang ade direban ni... tapi penghantaran ayam saya tak buat, datang reban, bincang harga, bawak balik ayam... kalo nak sms, takut saya tak berjawap,,, jadi call la lagi senang... terima kasih.....

No comments:

Post a Comment