Sunday, May 6, 2012

Siku Raja

Assalam, lagi anak2 awe panglima dengan induk dr hj iskandar... hmmm, mesti ramai tertanya byk plak awe pg5 di masuk dengan induk2 hj iskandar kan.. betul ke ni? hehehe... memang betul kerna induk2 dari hj iskandar yang saya ambik adalah sebanyak 9 ekor... jadi apabila saya masuk dari induk hj iskandar semuanya saya panggil dengan satu baka sahaja... paternnya takdela tinggi sangat tak seperti abangnya yang sudah berada berada di kota bharu... balung mancis,warna kuning gelap.... perangai jer belum betul2 datang lagi.....

3 comments:

  1. Terima kasih Bahar kerana tak lupa promote induk sy di blog Serama Awang Selamat. Jarang jumpa orang macam kamu ini tak lupa jasa orang. Biasanya bila dah berjaya langsung hilang asal usul ayam dan terus kata baka sendiri.

    Alhamdulillah, terima kasih sekali lagi

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya!!! Sekurang-kurangnya kalau saya nak ambil darah ayam saya semula saya tau mana nak cari.

    ReplyDelete
  3. terima kasih kembali hj,,, sebenarnya saya mmg meminati baka dari hj waktu tahun 2008 lagi, waktu tok keramat dan mawar berduri... insyaallah kalau saya tahu & saya breed saya takkan sorok asal usul... cuma kalo ayam yang saya beli dan tak tahu baka jer saya takkan reka jadi baka sendiri.... insyaallah.....

    ReplyDelete