Sunday, December 23, 2012

Baru Terperasan,,,,,,,....



Assalamualaikum dan salam sejahtera, lain macam jer tajuk kali ni... hehehe... inilah keunikan dalam berserama,...beberapa foto diatas adalah ayam yg diluar jangkaan saya kerana tubuh serta paternnya yg belunjur membuatkan saya hanya memberi makan minum sahaja... 2-3 hari yg lepas baru saya tergerak hati untuk meletakkannya diatas meja selepas saya lihat perubahan bentuk pada ayam ni.... disebabkan tak pernah diletak diatas meja, ayam agak gayat pada mulanya.... namun mungkin akan dilatih agar dapat membiasakan diri dengan meja nanti....
   buat masa ni, ayam ni saya tak sempat nak bawak ke bon kerana keadaan dirinya yg tak terurus serta tidak pernah bersiram.... ekor muda baru tumbuh, namun ayam ni jenis cepat nak siap, banyak bulu2nya dah bersinar... kna bawak masuk dalam kategori je la kot nanti.... apa2 pun, kalo umur ayam ni panjang, insyaallah saya akan bawak ke bon..bukan ape, musim2 hujan ni, byk sangat penyakit ayam yg kita tak tahu... jadi jagalah serama anda dengan sebaiknya...

No comments:

Post a Comment