Monday, January 4, 2010

Jalan-Jalan tengok ayam







Semalam saya berkesempatan mengunjungi reban poksu him bukit marak. Banyak ilmu serta tips telah beliau kongsikan kepada saya.. di sepanjang perbualan, beliau telah mengeluarkan 'peluru terbaru' iaitu anak b yang pada pengamatan saya yang tidak brape arif ni sangat cantik... Kecik dan sememangnya sangat galak dengan keadaannya yang tarik, memang memikat hati saya... mengikut katanya, ayam ni tidak dikurung seekor-seekor kerana bimbang lari chasis kerana ia terlalu tarik.. jd beliau meletakkan beberapa ekor kawan-kawannya yang lain di dalam satu kurungan... sebelum saya pulang, beliau telah menghadiahkan seekor remaja jantan yang kepalanya agak bergetar kepada saya... alhamdulillah, memang da rezeki saya...namun ayam tersebut x datang perangai lagi dimeja, cuma perlukan latihan secara berterusan.. disini saya letakkan beberapa keping foto anak b tersebut dan remaja 'Awang Selamat' yang menjadi johan remaja di Tebengau, Kedah baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment