Saturday, May 11, 2013

Serama Bahar Anak B - Awe Mulut Meroh

Assalamualaikum, akhirnya tamat sudah PRU... hmmmm,,, 2 bulan yang amat memenatkan... baru sempat membuat sedikit coretan... Alhamdulillah... dalam tempoh 2-3 bulan ni ayam di rumah tidak dijaga dengan baik... hanya sekadar beri makan, ayam sakit tidak diberi ubat akibatnya berbelas ekor jugak ayam mati... takpela takde rezeki... saya redho....
      Sekarang ni dah boleh tumpu pada serama balik, tapi sebagai breeder jer la... nak jadi player mungkin saya hanya ke Kenyir & game sekitar Terengganu... luar dari itu, rasanya dah tidak pergi kot...huhuhu...
       Ayam2 dirumah ni byk yg dah dijual... terima kasih kerana sudi membeli anak2 serama, ayam dah terlalu byk serta masa saya yang agak terbatas..huhuhu... dalam jual beli ayam, saya tak janjikan apa2... kalo besar nanti ia tarik & selam, Alhamdulillah... kalo belunjur sampai sudah, saya tak boleh kata apa sbb semuanya adalah ketentuan dan  rezeki dari-Nya.
      Oh ya, video kat atas tu adalah anak b keluaran reban terbaru... campuran bapak pembaka wan n induk belunjur... huhuhu....dalam 2-3 ekor kluar jugak yg macam ni, yg lain ade lagi tidak di bawa keluar letak atas meja.. selama ni pun anak2 ayam tak bawak kluar pun dari reban, sekadar diberi makan... semalam rasa terbuka hati nak bawak keluar 2-3 ekor anak yg nampak cutting dalam reban.... Syukur Alhamdulillah,... mungkin 2-3 hari nanti saya akan hantar ke rumah Tolib Sri Bidong untuk dilatih serta diasuh secukupnya.... Insha Allah......

No comments:

Post a Comment