Monday, May 24, 2010

saje letak gambar-gambar dulu

'pergi' kerana sakit

dicuri orang

'pergi'

pindah kediaman

dicuri orang

pindah kediaman

pindah kediaman



Bila melihat gambar-gambar ni, teringat di waktu awal pembabitan saya dalam membela serama... Macam-macam masalah yang berlaku, daripada ayam yang cantik untuk dibuat baka dicuri orang.. masalah dengan jiran tetangga kerana ayam yang bising... menerima surat untuk menyita ayam daripada pihak berkuasa tempatan, maklumla waktu tu tinggal di kawasan perumahan.. yang mane2 sempat jual saya jualkan jer murah2.. ketika itu hanya tinggal 4 ekor je yang saya bela, tu pun letak dalam bilik dalam rumah sewa. 4-5 ekor lagi saya bawak balik kg. masalah kawan makan kawan, beli ayam dengan rega yang murah tp duit separuh je yang bagi... dan macam2 lagi masalah... memang dah frust betul waktu tu... ingat nak stop terus bela ayam ni... duit untuk main ayam memang banyak dah keluar, berbelas ribu gak yang habis namun hasilnya memang x nampak waktu tu.. berenti bela sekejap dalam 4-5 bulan, bila dah dapat bertukar ke terengganu, niat nak main balik kembali membuak2.. ade je duit terus cari ayam untuk buat baka... alhamdulillah, skang ni dah ade kembali penyejuk mate di waktu selepas balik kerja... skang ni mungkin dah cukup dengan induk yang berbelas ekor ni, tujuan utama memang saya nak jd breeder & harap2 dapat anak2 yang cantik dengan baka2 yang ade ni,... harap2 di masa depan xdela terjadi masalah2 seperti dulu....

No comments:

Post a Comment