Sunday, July 11, 2010

Bon di Besut 10 Julai 2010






gambar-gambar ni je la yang sempat diletak... semalam saya x join game ini, sebab awe sulong x sihat... jd, sambil2 balik rumah emak di besut, saya singgahla kejap... x banyak gambar yang diambil... saya pergi pun dalam pukul 1 lebih, pukul 2.30 saya dah balik... petangnya terus balik ke kuala terengganu,... alhamdulillah awe sulong dah sihat dan kembali aktif... 2-3 hari ni dia asyik berak hijau putih yang menandakan dia x sihat... jd, sebelum saya bagi ubat, saya menyuapkannya dengan pisang jelai dulu agar terdapat makanan di dalam temboloknya... selepas itu barulah saya menyuapkan ubat tetra chlor yang berwarna merah... ubat ini adalah bagi mengubati penyakit ayam kna resdung, cholera ( berak hijau), & 2-3 jenis lagi... kalau kat umah ni saya guna 2-3 jenis ubat & vitamin bagi menyihatkan lagi ayam2 saya.... vitamin b kompleks untuk urat serta ayam yang kakinya x kuat, ubat hijau putih bagi ayam yang selsema/demam... ubat ayam laga berwarna hijau gelap bagi membuatkan dia sentiasa garang, ubat cacing(pil & serbuk)....



No comments:

Post a Comment