Tuesday, July 6, 2010

catatan perjalanan di tebengau, kedah.....

markah yang diperolehi oleh awe sulong.... sangkar no 6.....

sampai pukul 3 pagi, masing2 dok melihat pertembungan ghana menentang paraguay... boleh dikatakan hampir semua x tido malam tu... berakar mate pagi esoknya..hehehehehe..


hidangan pukul 3 pagi... hehehe... terima kasih pihak penganjur.... memang bestttt.....







promosi sikit,hehehehe... tempat berlangsungnya pertandingan


otai kite sedang mempersiapkan ayam serama... terima kasih cikgu sebab tolong 'make-up' ayam saya...hehehehe....








dok melepak je sumer... masing2 dok menunggu ayam naik....


daftar-daftar!!!!!! katenye pakcik2 kat kaunter pendaftaran....


hadiah2 untuk peserta... banyak tuuuuu.... tp saya masuk 1 ekor je... huhuhu...



suasana di awal pertandingan, kehadiran pon masih x ramai.


masing2 dok menunggu nak daftar ayam....


awe sulong.... dah jauh sangat, kamera pon jenis yang murah, jd, x nampak ngn jelas....


yahooo.... dapat jugak kipas ye...huhu


dok menunggu nak dapat cabutan.... bile la name aku nak naik cabutan bertuah ni...huhuhu....


dah nak balik.... bai2 tebengau,... jumpe di besut plak......


alhamdulillah, gambar diatas adalah serba sedikit dari koleksi yang ade didalam kamera, mungkin gambar yang diambil tidak cantik maklumla orang yang baru guna kamera... tp letak je la dai xde langsung... hehehe...

kami bertolak dengan bas dari terengganu pada jam lebih kurang 5.30 petang.... ramai otai2 yang telah dapat saya jumpe.... perjalanan mengambil mase lebih kurang 8 jam.... dipertengahan perjalanan bas yang membawa kami berhenti di grik dan melihat perlawananan bola sepak di antara brazil bertemu belanda... maklumla musim demam bolasepak... hehehe... perjalananan di teruskan lagi dan kami sampai tebengau pada pukul 3 pagi.... sesampainya di sana, pihak penganjur memang bermurah hati menyediakan hidangan khas buat kami... memang syok... teh tarik, air sirap, agar2, nasi berlauk ayam... besttt... terima kasih pihak penganjur.... bile dah habis makan, kami pon mula mencari pot masing2... saya mengeluarkan ayam saya dari kotak 'ISA' & seterusnya memberikannya makan.... alhamdulillah, ayam saya masih lagi aktif...

dari pukul 3 pagi, sehinggalah subuh, masing2 x tido... semuanya begitu teruja untuk menyertai pertandingan ini.... lebih kurang jam 7 lebih, bas dari peserta kelantan tiba....pada awalnya, kehadiran tidak beberapa ramai, namun menjelang tengahari, tempat perrtandingan menjadi sesak... memang ramai yang datang..... rasenya, kalo x silap saya, penyertaan lebih kurang 500... dengan mude & remaja jumlah penyertaannya melebihi 100 ekor setiap kategori 2 kategori tersebut... alhamdulillah, ayam saya masih mendapat naib johan muda....perangainya masih sama, dengan berkebas sebanyak 5 kali serta tarik selam dengan melonjakkan dadanya.
sewaktu mase terluang, saya bersama rakan2 sempat menziarah rumah cg zannora (serama gunung)... terima kasih cg kerana sudi membawa kami melihat aym yang power2 dari reban cg.... acara petangnya tamat pada jam lebih kurang pukul 6 petang.... insyallah, kita jumpa di besut pada 10 jun ini.... insyaallah.....
















No comments:

Post a Comment